sanrio loves salvequick

http://static0.sanrio.com/images/core/logo.gif http://www.jukola2008.net/r12/images/stories/linkkilogot/muut_kumppanit/salvequick_150.jpg


Man kan inte komma ifrån the cat. Helt omöjligt! I'm might not be a fan of cats men Hello Kitty är nostalgi för mig, mamma började samla Sanrio prylar på 70-talet som jag senare snällt fick "hålla" om jag var försiktig. Det va lycka.
Idag är Hello Kitty en lika självklar syn som splittrat glas utanför vår port (!) – katten har köpt in sig hos alla! Eller så är det alla som köpt in sig hos katten..
Sanrio är stort [enormt], även om min Sanrio favvo inte är Hello Kitty så har vi minsann några Kitty prylar här hemma. This time så tänkte jag rekommendera Sanrios samarbete med Salvequick (plåstermärket) för er som lyckats missa det i butikerna. Rosa och ljusblå med Hello Kitty tryck kommer dom i en rosa ask, 10 st normalstora plåster och 4 ovala lite större plåster.
Dom är vatten- och smuts avvisande enligt förpackningen men trillar lite för lätt av när dom blir fuktiga tycker jag – lite trist då jag alltid lyckas cuta mina fingrar på de mest konstiga sätt och har svårt att låta bli att tvätta händerna (!) bara för att jag har "märkesplåster". Men, de är fullt rekommenderbara! Söta, fina, kawaiiga och.. Passar bra på små hundar också! Lite för bra kanske? Selma hade sitt benplåster i nära en vecka innan det trilla bort †_† .
Lite dyrt för bara 14 st men ca 25kr kostar Hello Kitty plåsterasken hos Willy's, Ica, Coop etc.
You know you want them.



You cant run away from "the cat". Totally Impossible! I'm not a fan of cats but Hello Kitty is nostalgic to me, mom started to collect Sanrio stuff during the 70s and which she later let me "hold" if I was careful. That was surely joy. Being able to see Hello Kitty today is as certain as the glass shards outside our front door (!) – the cat has bribed everyone! Or maybe it's actually everyone who bribed the cat..
Sanrio is big [huge], even though my Sanrio fave isn't Hello Kitty we still have some Kitty stuff here at home though. This time I was thinking I would recommend the Sanrio cooporation with Salvequick (the band-aid brand) to those of you that missed it in the stores. Pink and babyblue with Hello Kitty print they come in a pink box, 10 normal sized and 4 oval shaped, bigger, band-aids.
It says on the box they're water- and dirt resistant but they fall off quite easy when they get wet – kinda sad though I often cut my fingers in the most strange ways and have a hard time avoiding washing my hands (!) just because of some "brand" band-aids.
But, they're still fully recommendable! Cute, neat, kawaii and.. Fit tiny dogs too! Maybe too well though? Selma had her band-aid nearly one week before it came off †_† .
Kinda expensive for only a quantity of 14 but a box of Hello Kitty band-aids costs 25SEK (around $4), here in Sweden you can buy them at nearly any supermarket though.
You know you want them.


Kommentarer
Postat av: Ammie

D: det var länge sedan du bloggade!

2009-11-27 @ 18:04:21
URL: http://hellolovekitty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

botten
okaeri

top

top