att starta och att läcka

YAY, nu blev jag så himla motiverad! Blir lika överraskad varje gång man får en klapp i ryggen för att man tänker utanför ramarna, för att man vågar starta eget.
Det var 2006 jag första gången försökte övertyga folk om min superbraiga affärsidé. Det gick inge vidare. Tänk dig ett rum fullt med gubbar och en liten tjej på 159cm som tror stenhårt på minihundar. Och sen ytterligare ett rum (fast bara med en gubbe den gången) och ja.. precis. Du kan ju gissa hur det gick. Och ändå mellan 2006 och 2009 öppnade fler svenska webbutiker med hundkläder och tillbehör än du kan räkna på fingrarna.
Själv dog en liten del av mig i det där sista rummet. Har efter det velat ge upp gång på gång vad gäller företagande men efter några handelskurser, otaliga timmar av både fältstudier och "självstudier" så hittade jag nått ännu bättre! Sitter idag på nått som jag verkligen tror stenhårt på. Och det enda jag kan säga är: det behövde ta den tid det tog.
Och det får man väl tacka gubbarna för om inte annat. ∏_∏
Selmish visionen är finslipad och företaget kan växa till att omfatta nästan vad somhelst, t o m de där hundhängslena som jag fortfarande tror stenhårt på..
Bara måste läcka lite Project Fuji. Fast utan ord.


Kommentarer
Postat av: Panthera

Hej, ville bara tipsa alla fantasy och vampyrfans att jag skriver på en egen historia just nu som säkert skulle intressera dej. :)

2010-08-03 @ 22:05:01
URL: http://pantheras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

botten
okaeri

top

top