nostalgi mitt i alltet

http://www.s-gamehouse.nl/images/gamecube%20logo.jpg


Mitt i alltet fick jag för mig att plocka fram mitt gamla Nintendo Gamecube och spela lite Super Mario Sunshine och Star Fox Adventures, fy vad roligt det va! Kommer ni ihåg alla de där spelen man fick, varvade på några dar och som sedan fick ligga och samla damm. Nu låter jag skitgammal men det var typ 8 år sedan jag köpte Star Fox Adventures, (kommer ihåg hur impad jag var av grafiken) det var ett av dom där spelen man körde 48h nästan i sträck och sen var det hela över. 599kr på 2 dar, surt. Men när jag väl började spela idag märkte jag att jag knappt kom ihåg något alls av storyn vilket gjorde det extra roligt. (Fast om minnesluckan beror på "skitgamla Sophia" är det mindre roligt)
Fast det roliga varade inte så länge när jag insåg att mitt minneskort var borta, gripande småsyskon, kunde inte spara!
Cong fick sitt egna lilla nostalgi ryck han också och letade upp de där spelen han gick och spelade som unge i arkadhallarna, lite Super Mario Bros. 3 blev det också (killen hade minsann 3:an! Jag fick nöja mig med 1:an och 2:an och tigga mig till att spela 3:an hos kompisar). Men det är inte riktigt samma sak att spela på datorn och att spela på the original konsoll, eller hur?

Ge hit mitt minneskort broooooor!


http://image.gamespotcdn.net/gamespot/images/bigboxshots/7/516497_front.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

botten
okaeri

top

top