megahouse p.o.p mild nico robin dereshi ver.




Kommer ni ihåg det där hemliga paketet? Inne gömde sig en efterlängtad figur, nämnligen Megahouse P.O.P Mild Nico Robin Dereshi ver. P.O.P (Portrait of Pirates) Mild är karaktärerna från One Piece som barn, dom är skalenliga och detaljrika! Nico Robin är min absoluta favorit av alla "mugiwara pirates", jag grät floder när jag äntligen nådde fram till avsnittet om Robins barndom, hennes historia rörde mig speciellt djupt eftersom jag kan känna igen mig i den. 
Dereshi versionen är en sittande Robin med 2 olika utbytbara ansikten, ett typiskt Robin fejs och ett dereshi fejs – "dereshi" är ljudet av de skratt som jätten Salo lär henne att använda i situationer när allt känns läskigt, svårt och ensamt.
Ansiktet är ett halvt gråtande ansikte som försöker skratta. Robin är en otroligt ensam person som tvingas leva ett flyktingliv konstant jagad, hon hittar inte frid förns hon träffar på Luffy och hans nakama. Nu är hon min och hon ska få sitta på mitt skrivbord och påminna mig om vilka som ger mig frid.
Köpt på ebay.com för $31 (ca 220kr) inkl. frakt.

–––

Remember that secret package? Hidden inside was a longed-for figure, Megahouse P.O.P Mild Nico Robin Dereshi ver. P.O.P (Portrait of Pirates) Mild are the One Piece characters as kids, they're acording to scale and full of details! Nico Robin is my favourite among the  "mugiwara pirates", I cried rivers when I finally reached the episode about Robins childhood, her history touched me especially deep though it reminds me of my own.
The Dereshi version is a sitting Robin with 2 replacable faces, one typical Robin face and one dereshi face – "dereshi" is the sound of the laughter Salo the giant teach Robin to use in times when everything feels scary, difficult and lonely. The face is a half crying face trying to laugh. Robin is a extremly lonely person that has to live like a refugee constantly being chased, she won't find peace until she meet Robin and his nakama. Now she's mine and she'll be sitting on my desk reminding me of those ones bringing me peace.
Bought on ebay.com for $31 including shipping.


PRODUCT NAME: P.O.P Mild (CB-EX) Nico Robin, Dereshi ver.
SERIES: One Piece
MANUFACTURER: Megahouse
PRICE: ¥1890
RELEASE DATE: 2009/9
SPECIFICATIONS: Painted PVC figure – 1:8 scale


Psst, sorry for the quality, momo's pocket cam!



c h e c k..
megahouse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

botten
okaeri

top

top