bubble booble plus!




Hade årets nostalgitripp! Laddade hem Bubble Bobble till brorsans Wii, har inte spelat spelet sen 97 tror jag! õ_õ
Bubble Bobble släpptes 86 först som arkadspel i Japan, det blev så populärt att massor av olika företag köpte licens (inte bara Nintendo alltså). Fram till idag har spel släppts till Nintendo-, Sega-, Xbox- och Playstationkonsoller likaväl som till hemdatorer, mobiltelefoner och t o m Texas Instruments miniräknare(!), gissar att det finns mer..
Kommer så väl ihåg att jag brukade följa med storesyrran till hennes klasskompis och spela Bubble Bobble, vi hade ju bara "tråkiga" spel hemma så man var i extas trots att man alltid fick vara den blå draken, senare har jag minne av att jag hyrde spelet och spelade med bästisen, givetvis som den gröna draken då. Igår spelade ytterligare en generation, lillsyrran och jag satt både klistrade fram till slutbossen, fastnade dock på level 99 och jag erkänner, var tvungen att cheata.. ˆuˆ
Köpte hem den uppgraderade versionen från 2009 via Wii Shop Channel. Bubble Bobble Plus!, som man kan vara upp till 4 spelare på, kostar 8€, ca 70kr (800 credits).



Had the nostalgic trip of the year! I downloaded Bubble Bobble to my bro's Wii, Havn't played since 97 I beleive! õ_õ Bubble Bobble was first released 86 as a arcade game in Japan, it got so popular that lots of companies bought license (not only Nintendo). Until today games have been released for Nintendo-, Sega-, Xbox- and Playstation consoles aswell for computers, cellphones and even Texas Instruments calculators(!), guess there's more too..
I remember very clearly that I used to go with my big sis and visit her classmate just to play Bubble Bobble, we only had "boring" games at home so I was in ecstasy, even though I always had to be the blue dragon, later I remember I rented the game and played with my best friend, as the green dragon though. Yesterday yet a other generation played, my lil sis and me were glued to the screen until the final boss, got stuck on level 99 though and I admit, I had to cheat.. ˆuˆ
Bought the upgraded version from 2009 via Wii Shop Channel. Bubble Bobble Plus!, which you can be up to 4 players in, costs 8€ (800 credits).


c h e c k..
wii.com

Kommentarer
Postat av: Ketheya

sv: Jag ska absolut ta igen det nästa år! ;) Då får det nog bli lite cosplayande och att vara med i lolita-modevisningen ^~^

2010-03-11 @ 18:34:12
URL: http://ketheya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

botten
okaeri

top

top