skaffa en kamera? / get a camera?




Känns lite smått förnedrande att ta bilder med mammas pocketkamera.. Sony Cyber-shot, jo tackar. Vad hjälper "Optical zoom 4x", "SuperSteadyShot + ISO3200" och "Smile Shutter"(!?) när man vill hålla i en riktig kamera! Min gamla är död och borta är jag från sånna "kretsar" man kunde låna kameror från.
Har du någonsin hållt i en Canon så är du såld. Har kört lite med EOS 20D och 40D, även provat en 450D, och trots min ringa fotokunskap så kan jag få sånna bilder jag vill ha, de är så användarvänliga! 450Dn kan man ju ifrågasätta lite dock.. Men så har man ju Photoshop till hjälp också. ˜u˜ 
Vill ha en EOS 550D, the middle cam mellan 50D och 500D, men det är lite mycket pengar nu. ó_ò
Får käka upp stoltheten ett tag till helt enkelt.

–––

It feels kinda humiliating taking photos with mom's pocket cam.. Sony Cyber-shot, wow thanks. "Optical zoom 4x", "SuperSteadyShot + ISO3200" and "Smile Shutter"(!?), how can these help when one wants to hold a real camera! My old cam is dead and I'm gone from those kind of "circles" where I could borrow cameras.
Have you ever held a Canon you're sold. I've used EOS 20D and 40D some, even tried a 450D, and even though my photo knowledge is poor I can get those kind of photos I want, they're so user-friendly! You can question the 450D though.. But then you always have Photoshop too!˜u˜
I want a EOS 550D, the middle cam between the 50D and the 500D, but it's kinda much money now ó_ò
Just can keep eating my own pride for some more time.




Kommentarer
Postat av: Flöff

ÅHÅ! Vill också ha en systemkamera!

Vet dock inte vilken.

Vad är det för fel på Canon EOS 450d? :o

2010-03-16 @ 20:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

botten
okaeri

top

top