danny, me want your life!

Danny Choo är ett namn att komma ihåg och respektera om du är intresserad av Japansk populärkultur, Danny har fått stämpel som the otaku-sama världen över, speciellt bland oss västerlänningar.
Mycket hör man om denne karl som lever drömlivet i Tokyo och samlar fanprylar och figurer, signerar intressanta kontrakt, syns med eliten inom
manga-, animevärlden samtidigt som han driver företaget Mirai och sin välbesökta och respekterade portal dannychoo.com där han publicerar nyheter och releaser före alla andra. Danny är otakukung och avundsjukan är stor där ute, trots att killen är fullständigt ecchi!
Själv uppskattar jag Dannys sida väldigt mycket eftersom den fungerar som en nyhetsportal och ger en sjysst inblick i den moderna japanska [otaku]vardagen. Dessutom är killen ju fullständigt inne på mac, sånna kan man lita på! Kan bara säga: "Danny, me want your life!" *w*

Killen går på mässor och releasepartyn dygnet runt känns det som, speciellt vad gäller samlarfigurer. Jag hittade en RIKTIGT intressant figur från hans senaste besök, från Good Smile. Grymt snyggt med alla skrivbords prylar flygandes runt benen! Vem 17 är hon?


u p d a t e..
Thai från ikikata.se var så snäll att informera att det är Senjouhara från animeserien Bakemonogatari som figuren föreställer. Jag bestämde mig för att titta på serien här om veckan faktiskt men stängde snabbt av när kroppsdelar började flyga. Läskigt!  – Supertack Thai för infon!



Danny Choo is a name to remember and respect if you're interested in Japanese popular culture, Danny has got the title as the otaku-sama globally, especially among us westerners.
Much is heard about this man living the dreamlife in Tokyo where he collect fanstuff and figurines, sign interesting contracts, is seen with the elite of the manga-, and anime world while at the same time he run his company Mirai and his well visted portal dannychoo.com where he publish news and releases before everyone else. Danny is otaku king and the jealousy is huge out there, even though the guy is totally ecchi!
I appreciate Dannys site very much though it works as a news portal and give a fair insight in the modern Japanese [otaku]every day life. Furthermore the guy is totally into mac, those kind of ppl are to be trusted! Can only say: "Danny, me want your life!" *w*

The guy visit exhibitions and release parties all the time I feel, especially those concerning figurines. I found a REALLY interesting figurine from his last visit, from Good Smile. Very awesome with all those stationary stuff flying around her legs! Who is she?


u p d a t e..
Thai from ikikata.se was kind enough to inform me that the figure is Senjouhara from the animeserie Bakemonogatari. Actually the other week I decided to watch the serie but I quickly turned it off when body parts started to fly. Scary!  – Big thanks to Thai for the info!


c h e c k..

dannychoo
goodsmile

Kommentarer
Postat av: Thai Nguyen

Killen lever den liv som vi dödliga bara kan drömma om. Jag respekterar honom för att han tagit sig dit han är idag, men samtidigt kan jag inte känna mig avundsjuk och fördömma det faktum att jag aldrig kommer att gotta mig med fyra-fem datorer, en hel animestudier, 50-talsfigurer, en enorm fanbase. Att jag aldrig kommer kunna bli lika framgångsrik som honom rent utsagt.



Figuren på bilden som du har i inlägget är förresten Senjouhara från animeserien Bakemonogatari. Ingen serie som föll mig i smaken dock. På tok för underlig för mina smaklökar. ^_^

2010-03-29 @ 19:27:44
URL: http://ikikata.se
Postat av: Per-Gunnar

Att översätta Bakemonogatari är också ett rent skärt helvette ska du veta, slet med det hela förra säsongen, eller om det var förrförra, allt går snabbt när man blir gammal.

2010-03-29 @ 20:01:56
URL: http://daihyou.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

botten
okaeri

top

top