att lansera en webshop

Phu. Det är mycket att göra innan en webshop lansering kan jag lova! Man känner sig också lite osäker så här i början när man tecknar massa avtal och i vissa fall t o m signar upp sig för 12 mån framöver. Lite scary är det också att "slänga iväg" sina hårt förvärvade (!) tusenlappar till andra sidan jordklotet med enbart en kontaktperson, ett företagsnamn och en faktura som garanti – kommer grejjerna ens att komma? Men japanerna är snälla! Och de är väldigt seriösa vad gäller business.
Men det värsta av allt är ju faktiskt bokföringen! Har hållt på lite när jag frilansat men en webshop är i en helt annan skala. Nu har vi ca 2 veckor på oss att finslipa våra rutiner tills releasen och det känns faktiskt nervigt! Det jag hoppas mest på just nu är att vi ska kunna dra in såpass bra att vi så fort som möjligt ska kunna skicka bokföringen till en revisor! ˘w˘ ..det är tur att jag har Cong i allafall!
De första kartongerna har redan anlänt här på kontoret och ska jag vara ärlig har jag lust att behålla allt själv. ^u^
Ska givetvis inte göra det, men ändå.. 

Hoppas verkligen att allihop där ute ska gilla resultatet av allt arbete! Då blir nog stackars Cong glad också som tvingas lära sig svensk bokföring. På svenska?! Kom igen Skatteverket! ∏_∏







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

botten
okaeri

top

top