en helg borta från vardagen

Okaeri befinner sig just nu i Jönköping på Kultcon, ett mindre japanskt konvent. Det är kul att besöka konvent som säljare, man ser alla möjliga slags ungdomar. Söta, fina, snygga, coola, roliga, knäppa, osäkra, aggressiva. En del av dessa kids är riktigt kaxiga, andra blyga. Människor är så olika, vill ha och behöver olika saker. Underligt egentligen att alla dessa kan få plats och känna sig hemma på ett och samma ställe, ne?
Visste du att det finns ungdomar som åker helt själva på konvent? De kan åka långt för att förhoppningsvis få ha kul en helg och förhoppningsvis hitta nya kompisar med samma intressen. En helg borta från vardagen kan betyda så mycket för att orka vidare in i framtiden. Det behövs verkligen fler sånna här event för ungdomar i Sverige!

 


hur man är snäll mot alla

Sitter och går igenom hundratals kundmail som inte blivit besvarade av en eller annan anledning. Främst för att jag inte hunnit med, jag flaggar dom och efter 3 dagar har de blivit begravda av nya mail som också blir flaggade. Gomenasai! ∏n∏
Men det finns olika typer av kundmail. Alla måste bemötas på rätt sätt. Vi har de trevliga kundmailen som gör att man känner att det är värt att man jobbar ihjäl sig, typ: "Tusen tack för ett trevligt bemötande och en snabb leverans!" eller "Tack, min dotter är jätteglad!". Sen har vi mail med önskemål och frågor som: "Jag vill ha den figuren, kan ni ta in den?" eller "Varför är canes alltid slutsålt?". Det finns mycket olika frågor men även frågor som upprepas igen och igen av olika kunder.
Men sen har vi andra kundmail, från oroliga, upprörda eller t o m arga kunder: "Jag undrar vart min beställning är, den står markerad som mottagen?", "Nu har jag väntat i flera veckor! Vart är min beställning?" eller värst: "Jag har inte fått min beställning än trots att jag betalat, VAD ÄR NI FÖR EN BUTIK EGENTLIGEN?". Eeto..
De senare är kunder som beställt [pre-order!] varor och missat all info om hur dessa fungerar.
Älskar verkligen alla Okaeri besökare och kunder, men ibland blir det för mycket för mig. Speciellt med dessa [pre-order!] varor som vi har såååå mycket banners uppe för och såååå mycket info om!
Hur är man snäll mot alla alltid? .. Man väntar lite att svara på mail tills man känner "naaaw". Och så är man tillbaka där man ska vara, långt bort från än själv och sina känslor.
Guuuud vad jag längtar till nästa konvent när man kan se människor i ansiktet när de pratar!!

Idag har jag tagit mig bort från "väggen" för att ta hand om alla dessa kundmail som inte fått svar än. Nog sulkande och tapettuggande. Innan jag skulle börja fick jag ett väldigt passande mail för situationen.
Okaeri behöver en kundtjänst. ∏-∏


 


mellan [pre-order!]s och utesälj

Jahapp. Då har man gått in den där "väggen". -"Det är en vägg där borta." har Sophia tänkt, -"Det är en vägg där borta." har familj och vänner sagt. Ingen är förvånad över att Sophia ligger i sängen med röd näsa och önskar bort sig själv och varenda gripande [pre-order!] gjord från start. Men den allra bästa metoden mot gammal hjärtesorg är väl att jobba röven av sig? Ne?
-"Men, så där kan man väl inte driva ett företag" säger din mamma. Nä det kan man ju inte, man går i "väggen". Bikkuri! °_°
Medan Sophia står och tuggar tapet så fortsätter alla att shoppa. På faktura. Men idag kom en trevlig nyhet! På nästa konvent kan du shoppa Okaeri stuff med kort om du vill. Med iZettle. YAY!

Okaeri behöver en rebirth. Tack alla för att ni hänger med. Om ni gör.

 

 

c h e c k..
iZettle

 


okaeri

top

top