so-chan och co-kun

När Okaeri.se förbereddes var en av utmaningarna att få till en bra profil grafiskt. Den skulle tilltala anime/manga fans och otaku men också alla Japan lovers, wapaneser och kawaii addicts. Med Selmish fanns redan en grund, gråskalan med minimala färgklickar känns rätt "new" men också flexibel. Men två nya karaktärer behövdes! Jag dammade av mina gamla gymnasie block, plockade ut lite idéer från mina favvo anime illustratörer och tillbringade många timmar framför datorn. Och där blev So-chan och Co-kun till!
Givetvis är de två chibi[mix] versioner av mig, (Sophia) och Cong. Vill gärna fortsätta speciellt på stackars Co-kun som varken har ben eller skor i olika vinklar färdiga, men nu verkar tiden aldrig räcka till! ú_ù
Varför inte lära känna "oss" något bättre? Här följer lite info och bilder!



So-chan [so tjan]
So-chan ser rätt självsäker och stolt ut med sin Wacom penna i högsta hugg, men är egentligen är hon en väldigt ömtåtlig och känslig figur som undviker uppmärksamhet. Hon älskar allt sött, fint och gosigt, i hemlighet vill hon inget hellre än att bli mer kawaii och social. ..Att det ska vara så svårt..


Co-kun [tså kun]
Co-kun är en stabil person, han gillar att lära sig massor av nya saker, att skaffa kompisar, läsa, disskutera, fundera och lösa problem. Men allra mest gillar han att äta, Co-kun utan sina ätpinnar är ingen Co-kun! Men.. Bakom den där stabila fasaden gömmer sig en väldigt känslomässig kille, vem kunde ana?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

botten
okaeri

top

top