pullip ddalgi, out of the box

För nån vecka sedan var jag lite lessen. Cong va så snäll och lät mig öppna en present som tröst, egentligen skulle den legat under julgranen, min efterlängtade Pullip Ddalgi!
Ddalgi och Dotori (september releaserna av Pullip och Dal från Groove) är stylade som "Mori girls" som blivit en populär kläd-och livsstil i Japan, "Mori" betyder skog. Mori girls hittar inspiration från gamla europeiska sagor som Rödluvan och klär sig i naturliga färger och material. Romatiskt fast ändå.. Skogigt naturligt!
Redan när vi fick releasebilderna från Groove i somras så blev jag förälskad i Ddalgi, hennes låga svarta hår och mörkgröna ögon. Kläderna var väl ingen hit tänkte jag (Dal har finare Mori kläder), planerade direkt att göra lite "customizing", definitivt byta kläder! Men.. Ddalgi var t o m finare än jag trodde! Ddalgi är såå mycket vackrare i verkligheten än på bild! T o m kläderna kändes helt ok irl även om jag föredrar en ny outfit.
Nu gäller det bara att hitta just det där kläderna som passar hennes personlighet! Tänker mig typ t-shirt med tryck, stickad lång kofta, leggings, lång senapsgul halsduk och svarta boots. Eller gråa Uggs..? ^w^
Visst var det väl dags att komma ur den där trånga lådan och få äta taiyaki!?

Sorry.. Massor av bilder, kunde inte låta bli! @_@

"LEMME OUT!!!"


"My hair.. And my stuff! Eh.. I want new stuff."


"Finally freedom. And Taiyaki!" .."HENTAI! What're ya looking at? "



P r i s: 999kr
Köp Pullip Ddalgi!

Kommentarer
Postat av: Yossi

Oh! O_O hur får du hennes ögon att hållas slutna? Jag har testat med allt möjligt, men de bara glider upp.

2010-11-04 @ 22:30:37
URL: http://mugoki.wordpress.com
Postat av: Sophia

Till Yossi:



VA?! Va skumt! De har ju ett "knäpp-läge" när man trycker in dom så att de fastnar, sen får man trycka uppåt-utåt när de ska öppnas igen. Vad är det för Pullip du har?

2010-11-04 @ 22:51:30
URL: http://www.okaeri.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

botten
okaeri

top

top