6 aug - närcon live

Hej alla! Mitt i NärCon så här tänkte jag lägga upp lite bilder, det är ju också Okaeri's ute-försäljar-debut denna helg! Det ska vara närmre 2400 pers här har jag hört, konventsområdet är dock väldigt stort (många korridorer och byggnader att gå vilsen i) så det känns som om det vore mindre folk faktiskt. Förutom en väldigt "tight" resa på väg ner till Linköping, en trasig rollup och svettiga sovsäckar i kombination med för lite sömn och fakesförsäljare i rummen brevid så känns det verkligen fruktansvärt kul att möta folk såhär, har pratat med massor av olika underbara människor! igår har jag bl a minglat med lite bjd tjejjer som samlades med sina dockor. Har antastat mer än en bjd och börjar bli helt övertygad om att dockavdelningen på Okaeri måste bli pure bäst!
För nån timme sen fick vi bevittna helgens absolut bästa sälj, Mashiro och Takagi som köpte varsinn Nendoroid av sig själva, kawaii!
Teamet jag har med mig är fantastiskt, Monc-san, lillesyrran och kaasan är super på att ta hand om kunderna, vilket är viktigast. Minna, arigatou! ˘ 3˘
Now back to business.. *u*


Kommentarer
Postat av: Malin:)

Sounds awesome, men en fråga om det går bra. Hur bred är Decorating Sweets Deco boken? ^^ Och när kommer det in mer Hearty Clay? :D

2011-08-07 @ 12:47:04
URL: http://stenstr0m.devote.se
Postat av: Anna

åååååååååååå önskar att jag hade kunnat komma!

2011-08-07 @ 17:09:16
Postat av: Katrin

Ni var så trevliga!! Syns på Tokyo Expo, och be din syrra skicka site-banner (blogg) till mig :D

2011-08-07 @ 22:16:42
URL: http://erosedcrystals.blogg.se/
Postat av: Elin(DuzellChan@youtube)

Buhuuu vela vara där >':

Kommer absolut komma dit nästa år ! >o<

2011-08-08 @ 00:25:08
URL: http://rubberduckzilla.blogg.se/
Postat av: As

Åh, vilken fin L nendoroid! ^w^ Jag trodde att dem var slut överallt.

2011-08-08 @ 10:07:28
Postat av: One who wonders

Vad jag inte förstår är att DU sa till mig personligen på närcon att sakerna importerades direkt från JAPAN, samt att de tillverkades i JAPAN. jag lyfte upp en låda med 5 små figurer, och bakgrundspappret var till att börja med, fake, nendoroid stod upp och ner, vilket det inte ska göra,, samt så stod det faktiskt MADE IN CHINA väldigt synligt på vissa av delarna som man kunde se genom lådan.

Så egentligen är det du som är fake när du ljuger en kund rakt i ansiktet, påstår att allt är "riktigt från Japan" när du obviously säljer kinesiskt.



Kan du förklara den biten?

För jag tänker inte lägga lönen på dina prylar iaf.

2011-08-08 @ 10:11:52
Postat av: Anna

till one who wonders

jag vet du ställde frågan till okaeri men ville bara säga en sak, att du säger att det står MADE IN CHINA gör det även på en del äkta figurer, skillnaden är tex var man köper in dom ifrån, kina är ett land som tillverkar många sk "fakes" så man kan undvika att importera därifrån, så även om man importerar från japan kan det stå made in china detta innebär INTE att det är en "fake" hoppas detta hjälpte dig lite :)

2011-08-08 @ 15:29:28
Postat av: Nao

Tack Okaeri för ni gjorde NärCon extra roligt för mig! :3 Hoppas vi ses på KawaiiCon och WhateverCon igen!



/Ikuto cosplayaren

2011-08-09 @ 23:45:47
Postat av: mathilda lindberg

Tjena! det är jag som äger den blonda pojken med flickan i famnen på bilden från dockmötet, ville bara tacka så väldigt mycket för trevliga pratstunder och ett trevligt convent!

flickan tillhör frostlilja design dock ;D

2011-08-16 @ 18:07:04
Postat av: Sophia

Till Nao och mathilda:



Naaaw tack själva tjejjer, vi hade det bäst tack vare er! Nao, hur gick det med skjortan sen?

Mathilda skulle inte du maila mig så du kunde få lite bilder host !

[email protected]

2011-08-18 @ 05:04:35
URL: http://www.okaeri.se
Postat av: mathilda lindberg

skickar iväg ett mail nudå!

2011-08-31 @ 16:37:24
Postat av: Yuchan

Nämen gud!! Det är ju stora Benjamin!! 8D (den stora bjd med den svarta sjalen på huvudet och kramar om en mindra bjd)

2011-09-04 @ 19:50:55
Postat av: hemligaste >.<

är inte en av dom där dockorna Benji (Benjamin) :D

2011-11-28 @ 17:34:11
Postat av: Frostlilja

Jag har HELT missat att kolla här efter Närcon!

Det är jag som äger den mindre BJDn i svart peruk (köpt från Okaeri!), hon heter Raven! ^^

Det var ett väldigt sött kort du fick på Raven och Benjamin, Sophia! ^^

Åh, hoppas innerligt att du kommer till Confusion i Göteborg eller Närcon nästa år?



MVH

Frostlilja

2011-12-08 @ 19:09:03
URL: http://frostliljadesign.epla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

botten
okaeri

top

top