fråga & svar: varför ljuger du en kund rakt i ansiktet?


Vad jag inte förstår är att DU sa till mig personligen på närcon att sakerna importerades direkt från JAPAN, samt att de tillverkades i JAPAN. jag lyfte upp en låda med 5 små figurer, och bakgrundspappret var till att börja med, fake, nendoroid stod upp och ner, vilket det inte ska göra,, samt så stod det faktiskt MADE IN CHINA väldigt synligt på vissa av delarna som man kunde se genom lådan.
Så egentligen är det du som är fake när du ljuger en kund rakt i ansiktet, påstår att allt är "riktigt från Japan" när du obviously säljer kinesiskt.
Kan du förklara den biten?

För jag tänker inte lägga lönen på dina prylar iaf.
- One who wonders



Det stämmer att alla figurer vi har på Okaeri importeras direkt från Japan. Däremot förstår jag inte hur jag kan ha sagt att dessa tillverkas i Japan för så är det inte, de största figurmärkena tillverkas i Kina under stor kontroll från de Japanska varumärkena, skeppas till Japan och ut till återförsäljare. Kan du ha missförsått just denna biten? Eller var det någon annan från Okaeri teamet som gett fel information (hade med mig 3 andra personer som inte är pålästa om just figurer).
Vi har en NO FAKES garanti på Okaeri, fakes är det värsta jag vet och grunden till att Okaeri startades. Vana samlare kan lätt urskilja fakes från original.

In fact, majoriteten japanska varumärken som sysslar med samlarprylar har sin tillverkning i Kina, eftersom det är billigare. Det är också orsaken till att fakes kan uppstå så fort och lätt – de kinesiska tillverkarna som blir anställda av de japanska varumärkena säljer vidare designen till andra företag som tillverkar fakes. Eller värre: man tillverkar lagligt på dagen och fakes på natten i samma fabrik.
Men t ex dockmärken som vi har fungerar inte som figurer, Obitsu har tillverkning i Japan och skickas från Japan, Groove har tillverkar i Kina men skickas från Hong Kong, så att allt vi har på Okaeri är tillverkat och skickat direkt från Japan är fel information. Ber så hemskt mycket om ursäkt ifall du känner dig lurad!
Vi kör helt rena kort på Okaeri, det vi sysslar med gör vi helt öppen och ärligt med ett helt annat mål än fake försäljare vilka bara har pengar för ögonen. Men det är superviktigt att Okaeri teamet ger rätt information, tack för att du hörde av dig!

P s s t.. De kartonger vi hade med oss med "5 små figurer" tillverkas det inte fakes av. Hur menar du att de stod upp och ner funderar jag på..?

Kommentarer
Postat av: Elin(DuzellChan@youtube)

Oj :O

Måste blviti ett stort missförstånd av köparen :S

Men om den som köpte av er ser detta kan jag säga att det är granterat äkta då jag köpt mågra stycken figurer av er, både små och stora.

Alla är äkta och kolla upp figuren annars, sök typ på google med figurens namn och sedan bootleg efter så brukar det komma upp bilder på fakes.

Då lyser ögonen upp om vad som är riktigt och inte.



Okaeri är det enda som jag köper ifrån nu då dom andra jag handlat från har alltid varit fake :S

2011-08-08 @ 17:50:49
URL: http://rubberduckzilla.blogg.se/
Postat av: Evy

Jag såg också den figuren som hade upp och nervänd text på bakgrundspappret. Blev väldigt skeptisk :/ Det är ett himla tjafsande fram och tillbaka om vad som är fake och inte. Vem ska man tro vad? VAD ska man tro på?



Sen tittade jag lite på er Haruhi figma. Jag är ingen expert eller något, men där började jag också tvivla tyvärr!

2011-08-08 @ 20:17:17
Postat av: Sophia

Till Evy:



Förstår skeptismen. Hade själv problem att urskilja innan en drös av figurer passerat genom butiken och man hade chans att se dom alla irl. Sen är det VÄLDIGT tydligt när man väl ställer 2 st bredvid varann, då blir det så uppenbart vad som är fake och inte. Okaeri köper ENBART in från godkända och registrerade leverantörer vilka kan garantera no fakes. Snart kommer mer info om HUR man urskiljer fakes och hur man kan vara säker.

2011-08-08 @ 20:45:56
URL: http://www.okaeri.se
Postat av: Evy

Okej. Men saken är den att jag har en Haruhi figma som andra påpekat är fake. Därför tittade jag väldigt mycket på er. Men den såg exakt likadan ut. Där var till och med samma lilla veck vid ena knäet som min har... Vågar inte handla alls av någon.



Dels är det så mycket smutskastande och liknande nuförtiden inom detta intresset vad gäller försäljning att jag och flera andra blivit trötta på det. Känns som ett meningslöst "krig". Kunderna väljer ju i slutändan ändå om dem vill ha "fake" eller äkta..



Men lycka till i alla fall

2011-08-08 @ 21:15:32
Postat av: Sophia

Till Evy:



Naw så himla tråkigt att det ska va så. Vill i allafall att alla ska veta att Okaeri garanterar no fakes och vi fixar alltid problem som kan tänkas uppstå. Okaeri är inte intresserad av några "krig" (visste inte ens att de fanns?) vi jobbar för att sprida den hobby vi älskar och göra lättare för andra likasinnade att få tag på japanska samlarprylar i Sverige UTAN att bli lurade. Vidare jobbar vi för att motverka illegal handel. ˆuˆ



Tack så mycket!

2011-08-09 @ 00:20:20
URL: http://www.okaeri.se
Postat av: One who wonders

Hej igen.



Till att börja med är det "B.G.M Festival" -figurerna som jag påpekade i mitt första inlägg.

Kartong-pappret som omger plasten inuti har en text över hela den, där står det nendoroid.

Den texten var upp och nervänd, vilket skiljer den från en "riktig"



Det för det första är ett tecken på en "fejkad" produkt. (Eller "dåligt tillverkat original" om ni vill säga så. Dvs, tillverkad under olicenserade timmar)

Jag vet om att produkterna som säljs till världen runt om tillverkas i fabriker i Kina, licenserade och olicenserade.

Eftersom de som säljs i Japan, står det Japan-only på, och bara en som bor i Japan eller är Japan, kan köpa/exportera detta.. Osv, osv..

Då kommer vi till den andra punkten om varför ni då ljög om att det tillverkades i Japan? För något missförstånd var det inte. Jag frågade t.o.m två gånger.



Jag råkade även höra en annan äldre man, som undrade varför den lådan skiljer sig.

Den personen som stod bakom disken då blev ganska tyst och kunde inte riktigt förklara sig,, det kändes inte helt som om det gick att lita på redan då.



Jag såg att du nämnde fakeförsäljare också, där var inte mer än ett par stycken som sålde fejk, och dessa var liksom utländska, bl.a MangaX. Och dessa sålde verkligen riktigt hemska kopior, men även några bra.



..



Nej detta är inget krig.

Jag är bara upprörd över hur ni ljög om eran produkt och försöker sätta griller i huvudet på folk om att ni är DEN ENDA med "riktiga produkter", för tydligen tillhör ni skaran som säljer dåliga produkter med.

Eran no-fake garanti har redan löpt ut i mina ögon när ni på erat första(?) konvent ljuger för kunder, och har falska produkter framme för uppvisning.



Väldigt dåligt.

2011-08-09 @ 17:49:00
Postat av: Sophia

Till One who wonders:



1. BGM Festival vol. 0 tillverkas inte i fake upplagor. Vidare, en van samlare kan lätt se att de vi hade med oss inte var fake.

2. "Dåligt tillverkade original".. ALLA japanska figurer är delvis handmålade och handpaketerade, att misstag förekommer är inget ovanligt.

3. Okaeri har tillgång till mycket olika samlarprodukter och Japanska varumärken som inte säljs utanför Japan tack vare ett underbart kontaktnät av leverantörer.

4. Vet inte vem som sa att de tillverkades i Japan, då det uppenbart inte var jag som sa det till dig så ber jag om ursäkt att någon i mitt team gett fel information.

5. Personen som blev tyst var uppenbarligen inte jag varav jag återigen tar på mig ansvaret och ber om ursäkt att mitt team inte var tillräckligt informerade.

6. Alla som sålde figurer på NärCon förutom Okaeri sålde fake och/eller fake blandat med original.

7. Ja, Okaeri är den enda butiken i hela Sverige som säljer uteslutande original figurer, har ett fungerande "pre-order system" och som kan garantera NO FAKES. Punkt.



Det är fruktansvärt tråkigt att personer ska bli så upprörda över att lite fel information kommit ut. Jag säger så här: Läs på om figurer, börja samla och sen argumentera.

Tänker inte ta skit för nått som är ren smutskastning och lögn. Finns inget att dölja här på Okaeri, vi älskar våra kunder och vi gör bara business direkt med japanska varumärken och deras licenserade och registrerade agenter som kan garantera äkthet och kvalitet.



..Eller säg mig någon annan försäljare av scales och nendoroids i Sverige som ger NO FAKES garanti, har 14 dagars ångerrätt och ger pengar tillbaka om fel uppstår?!?



MORR

2011-08-09 @ 17:50:27
URL: http://www.okaeri.se
Postat av: Andrea

Jag som har handlat från Okaeri en hel del nu kan säga att jag inte har fått något fake. Och om jag jämför med min fake Sebastian (som blev köpt från Tradera)och någon av de riktiga så är det TYDLIGA skilnader. Det var tydligt redan när jag fick den hem. Kartongen såg öppnad ut och Sebastian kunde inte riktigt hålla i hop sig och det var färg skiftningar (ögonen var brun aktiga istället för röda). Sedan dess så har jag lärt mig att se skillnad på fakes och riktiga. Och som sagt INGET som jag köpt från Okaeri har varit fake.

2011-08-10 @ 02:25:36
Postat av: Emma

Jag ska säga till alla er som inte tror på okaeri den som packade den lådan var kanske sömning och tänkte inte på det och stoppade bara ner pappret VI ÄR MÄNNISKOR,VEM SOM HELST KAN RÅKA GÖRA FEL IBLAND!!!! Jag tänker då fortsätta köpa från okaeri för det är en suverän butik!:)Kram på dig Sophia

2011-08-10 @ 10:06:09
Postat av: My

One who wonders:



Det står inte ALLTID på figurboxar "only for sale in Japan" har själv original där detta inte står på, det varierar mellan olika företag. Det är som det inte ALLTID står "Not for sale in UK"(UK har andra utgåvor än resten av Europa i många fall) på tex spelfodral även om de är original. Men om du kan bevisa att det skall stå det på B.G.M-festival boxen och att det inte gjorde det på Okaeris då hade detta argument varit trovärdigare.



Angående endast utländska känns det som du inte tittade ordentligt: Tomodachi, som är svenska, har tidigare sålt fakes(och blivit befrågad om detta men bara gömt sig från sådana frågor)och om du tittar på deras hemsida består den nästan bara av Kina-prints(saker som tex musmattor och muggar där man tar en bild och beställer tryck på utan att ha tillstånd för originalbilden). Så man skall inte bara dissa eller lita på ett företag för deras nationalitet.



Evy: Har du fått jämföra din figma med en som är garanterat original eller googlat på skillnaden mellan original och fake är? Folk har en tedens att skrika fakes även när de inte vet hur man se skillnad på dem(om den inte är väldigt uppenbar i kvalité).

2011-08-10 @ 11:24:08
Postat av: Älva Montell

Jag har aldrig råkat ut för att få hem en fake, men jag förstår att det måste kännas jobbigt. Men don't worry, är varan köpt från okaeri är jag nästan helt säker på att den är äkta! Jag har då aldrig fått hem en bootleg från okaeri.



Till One who wonders: Eftersom att alla äkta figurer är handpackade kan det ju tillkomma vissa misstag, men så länge det inte är något fel på själva figuren tycker jag inte att du ska oroa dig.



Själv ska jag fortsätta handla från Okaeri, jag litar på er! :D

2011-08-10 @ 12:57:42
URL: http://peaceews.blogg.se/
Postat av: emma

jag har bara en liten fråga:



Kan ni inte börja sälja squishies för jag skulle jätte gärna vilja han sånna?

2011-08-12 @ 17:47:50
URL: http://emmadewi.blogg.se/
Postat av: sandra

Obitsu håren och ögonen och det kan man använda dom på pullip dockorna?

Och pullip homura akemi finns det spakar där bak så man kan röra ögonen och så?

2011-08-15 @ 15:21:40
Postat av: TikkTakk

En liten fråga bara, skull ni kunna tänka er i framtiden att sälja faux fur wigs till obitsus m.m? Tycker fur wigs ser väldigt gulligt ut på dockor och har svårt att hitta en bra sida där jag kan köpa dem själv :3

2011-08-15 @ 19:54:37
URL: http://tikktakk.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej! Angående 'Nendoroid Millhiore F. Biscotti'. Jag undrar om svansen hon har är avtagbar? Har försökt hitta svarat på nätet men inte lyckats. Skulle vara tacksam för svar! =)

2011-08-15 @ 21:46:25
Postat av: Sophia

Till Sandra:



Obitsu Wigs i storlek L passar Pullip! Vill man använda Obitsu ögon måste man tyvärr fixa om rätt regält i huvudet på Pullip. Kanske ska göra en sån tutorial någon gång? Till Pullips ögon bör man ha ögon chips istället. Ett bra märke är Coolcat från Taiwan.



Ja, Pullip Homura Akemi har spakar där bak så man kan röra ögonen till höger och vänster och hon kan även blunda. ˆuˆ

Ja,

2011-08-17 @ 03:28:34
URL: http://www.okaeri.se
Postat av: Sophia

Till TikkTakk:



Ah fur wigs är söta, håller ögonen öppna för wigs hela tiden, vill t ex ha massor av olika färger och frisyrer. Har inte hittat något bra japanskt märke än med just fur wigs men är på och puffar på Dollce i dagsläget, de har så fina wigs! http://doll.shop-pro.jp/

2011-08-17 @ 03:32:03
URL: http://www.okaeri.se
Postat av: Sophia

Till Hanna:



Hittar ingen info om det heller, men känner jag Good Smile rätt så borde man kunna ta av svansen. Det kan man t o m på Nendoroid Haru-chans katt! Men inget jag kan lova alltså.. ∏u∏

2011-08-17 @ 03:35:04
URL: http://www.okaeri.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

botten
okaeri

top

top