groove x kera x gothic&lolita bible

Ett märke som jag tycker borde få lite mer rampljus är Groove. Groove ligger bakom dockor som Pullp, Dal, Taeyang och J-Doll. Detta år har de börjat satsa mer på collaborations (samarbeten) med olika anime licenser, efter Vocaloid succen i början av året så kör de på med fler releaser riktade till just anime och gemu otaku.
Men bortsett från just anime characters så har Groove alltid sysslat med collaborations med kända japanska kläd- och mode varumärken, speciellt lolita märken som t ex Angelic Pretty. Dessa releaser med Pullip tillverkas i limiterade upplagar, är fint bearbetade och högt eftertraktade. De har miniversioner av "riktiga" kläder och accessoarer på sig, alltså kläder och accessoarer man kan få tag på till sig själv. Det brukar bli naglar och klor efter dessa dockor helt enkelt.
Förra veckan fick jag höra om ett Groove samarbete med lolitamärket Dangerous Nude och magazinet KERA. Pullip going lolita ones again och verkligen jättesöt.
Idag fick jag ett nytt litet pressmeddelande. Groove i samarbete med lolitamärket Alice and the Pirates (Baby, The starts Shine Bright) och Gotic&Lolita Bible! Pullip och Isul får båda en RIKTIGT SNYGG remake. Vad säger du?

Vi kommer troligtvis kunna få tag på några få exemplar av dessa dockor. De säljs för ca ¥13,600 ≈ 1,130kr i Japan och kommer kosta runt 1,399kr på Okaeri. Är du intresserad så bör du höra av dig så fort som möjligt så att jag vet!
Använd gärna Okaeri's mailformulär. ˜u˜


Pullip x Dangerous Nude x KERA




Pullip + Isul x Alice and the Pirates x Gothic&Lolita Bible





Kommentarer
Postat av: Anna

Dangerous Nude va jättesöt! :)

jag undrar en sak, har googlat lite om sweets eraser kit och jag har hittat en sida som skriver att den färdiga produkten inte går att användas som sudd utan bara får en "rubbery texture"??

och att den röda gelen ska kokas? går det inte bara att använda varmt vatten? hittade infot här



http://sophieandtoffee.com/item.php?item_id=1336

2011-08-24 @ 09:35:58
Postat av: Andrea

Alla var jätte fina!~♥ Speciellt dom från Gothic&Lolita Bible. Om man bara hade råd... När kommer dom?

2011-08-26 @ 17:05:02
Postat av: Sophia

Till Anna:



Håller på med en tutorial för Eraser Kit, där kommer jag ta upp just idéen med kitet och funktionen på de olika material man får med. Inget ska "kokas" men de ska doppas i vatten som i atort sätt precis har kokat. De mjuknar vid olika grader de olika materialen. ˆuˆ

2011-08-27 @ 01:00:31
URL: http://www.okaeri.se
Postat av: Anna

OK :)

2011-08-27 @ 15:08:48
Postat av: Panda

Åh måste ha hon från Alice and the pirates!! 8'D

2011-09-06 @ 21:49:36
URL: http://pandansplace.blogg.se/index.html
Postat av: vendela

Hej okaeri



jag fyllde år för några dagar sen och en av paketen som jag blev mest glad över var att min släkt hade beställt pullip alice den rosa till mej från er :D



Men jag undrar när jag kommer få henne för hon är ju trots allt en pree order ÅÅÅÅ JAG LÄNGTAR TILLS HON KOMMER :D :D :D!!!!<3

2011-10-15 @ 20:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

botten
okaeri

top

top