vi är the anime-holics

Yes, många av oss har tittat och tittar mycket på japansk anime. Det är alltid några nya serier per säsong som vi följer och minst en handfull serier som väntar i "måste-ha-sett-listan" Men kan det kanske bli lite fööör mycket anime? Jag har skrivit ihop en liten lista på några "varningstecken" du bör hålla utkik efter. Känner du igen dig i dessa vardagliga "problem" så är det bara att konstatera: du är precis som jag, en anime-holic! Om du behöver åtgärda diagnosen är upp till dig, själv fortsätter jag kontinuerligt att ögna igenom ca 7 serier parallellt och betar sakta men säkert av min växande lista av både nya och gamla anime måsten. Vad gör man inte för.. jobbet?


Du är en anime-holic ifall du:


.. Stannat uppe en hel natt för att se klart en serie
.. Lägger till -chan, -kun och -san på allas namn
.. Kallar allt gulligt för "kawaii"
.. Ursäktar dig med ord som "sumimasen" och "gomenasai"
.. Tänker på anime characters när du är i skolan eller på jobbet
.. Svarar "hai" istället för "ja"
.. Avslutar med ordet "desu" när du ska konstatera något
.. Lägger märke till trosor mer än normalt
.. Sitter och fantiserar om alternativa världar och tidslinjer
.. Använder ordet "etto.." mer än vad man borde
.. Fixar hem OSTs (original sound tracks) så fort det bara går
.. Kallar allt coolt för "kakkoii", allt bra för "sugoi"
.. Säger "arigatou" istället för "tack".
.. Döper om alla katter du ser till Neko-chan
.. Inbillat dig själv att Pocky är det godaste snacks som finns
.. Ropar "tadaimai" när du kommer hem
.. Drömmer om en äkta japansk skoluniform
.. Börjat kalla mamma för "kaasan"
.. Kallar allt snusk för "hentai"
.. Tycker att den riktiga världen är fyrkantig
.. Scannar in alla folkskaror efter bishounen/bishoujo
.. Får stoppa dig själv för att inte säga "itadakimasu!" innan du ska äta
.. Mår illa av dubbed anime.
.. Har en anime character som ditt föredömme
.. Skrattar ljudligt "YOHOHOHOO" när du känner dig överlägsen
.. Måste betygsätta varje anime du sett
.. lovat dig själv att du en dag ska bemästra japanska
.. Tycker att det känns tomt efter att en serie är avslutad
.. Vinkar hej då och säger "mata ne", "ja ne" eller "bai, bai".


P s s t.. Någon som håller med? Iallafall på några punkter? °u°
Vi är the anime-holics desu!

Kommentarer
Postat av: Reiko

hm, har för många punkter för att komma ifrån det =w= hohoho~! 8D anime for life~ <3

2011-08-23 @ 08:35:44
URL: http://sushiflavour.blogg.se/
Postat av: Elin

I'm doomed. o_O Jag gör allt av det där! Haha. ^^

2011-08-23 @ 10:38:58
URL: http://trultis.webblogg.se/
Postat av: Yuki

Haaai~ Anime-holic desu! Men jag har inga planer på att åtgärda denna diagnos, höhö =w=

2011-08-23 @ 12:27:45
Postat av: Älva Montell

Allt för många av de där stämmer in på mig, haha.

Nästan alla faktiskt. ^^

2011-08-23 @ 12:40:26
URL: http://peaceews.blogg.se/
Postat av: Anna

hahaha ja de fanns ganska många som stämde mycket bra! haha :)

2011-08-23 @ 14:11:06
Postat av: Shaetano

Nästan alla dom där stämmer in på mig. Särskilt att jag lägger in japanska i mitt vardagliga tal, arbetskamraterna fattar inte alls och bara skakar på huvudet >_<

2011-08-23 @ 14:12:01
Postat av: Knapp

Mer som ett weeaboo-test...

2011-08-24 @ 19:09:45
Postat av: Dani

Oh my, stämde in på alla utom en punkt och de vart:

.. Scannar in alla folkskaror efter bishounen/bishoujo



D: D: D: im not ... that nerdy.

2011-08-26 @ 02:11:52
URL: http://pikiyo.blogg.se/
Postat av: Sunni ♥

omy, Jag är nördig :D

2011-08-26 @ 21:44:30
Postat av: Vizoo

Stämde ganska bra in på mig. :P

2011-09-01 @ 16:11:57
URL: http://crazymangafreak.blogg.se/
Postat av: Wicke

Haha, jag är en nörd ^^

2011-09-03 @ 14:17:22
Postat av: Legacy

Håller med knapp, detta är mer ett weaboo/wappanes/japanofiltest. Mycket av det där är bara fånerier, speciellt japanska i vardagstal bland folk som inte förstår en(tycker intressant att folk tycker detta är coolt, jag tycker det bara är irriterande). För mig är en anime-holic som håller koll på ANIME(nya serier, gamla serier, vad som kommer härnäst i japan och MYCKET om sina egna favoriter), inte saker som japanofiler har plockat upp och använder för att det är häftigt och för att visa att de tycker om japanska saker.

2011-09-05 @ 20:39:34
Postat av: Sophia

Till Legacy:



Naaaw.

2011-09-16 @ 21:52:56
URL: http://www.okaeri.se
Postat av: Mio

Haha, :P det stämda faktiskt ganska mycket! ;)

2011-09-26 @ 10:56:01
URL: http://miokawaii.devote.se
Postat av: Ami

Haha! This is so sad cause' it's true! ;X;

<3

2011-10-26 @ 19:09:04
URL: http://poptea.blogg,se
Postat av: Anonym

jag vet redan att jag är otaku (sooo hardcore) fastän jag inte skulle passa in på det där (nej jag har inte läst alla punkterna men dom jag har läst stämmer in på mig :P)

2011-12-25 @ 13:48:39
Postat av: Anonym

håller med Legacy :P och som jag sa i andra kommentaren att allt det där måste passa in på en som är otaku.... det är inte alls så.... jag är så nörd/otaku/hardcore/anime/manga/osv...-nörd och jag vet redan att jag är det så....

2011-12-25 @ 13:51:42
Postat av: Jossie

Nästan alla och flesta si så där. ^^

2012-05-30 @ 19:31:54
URL: http://jorossie.blogg.se/
Postat av: Jossie

Va menar du med det där att man tycker att den riktiga världen är fyrkantig?? Svara, tack :)

2012-05-30 @ 19:45:08
URL: http://jorossie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

botten
okaeri

top

top