stirrkoma och risgrynsgröt

Hej. Trevligt. Julen.
Sitter och stirrar in i skärmen. "Stirrkoma" är månadens ord efter novembers "administration". Vet inte hur många gånger jag svarat på ett kundmail och använt ordet "administration" den senaste månaden. Okaeri's administration är av det värre slaget detta kvartal. Tror de flesta tagit del av senaste Okaeri News mail där jag släppte bomben om att Okaeri är döende. Och det är sant.

Det går inte längre att räkna allt som ligger på hög vad gäller administration, planering och satsningar. Alla inköp som skulle göras, alla konventsbilder som skulle redigeras, alla tutorials som skulle fixas. Och in kommer konstant nya beställningar och kundförfrågningar.
På allt detta har vi fått sätta leveranstopp på höstens alla [pre-order!]s, tvingats till en paus i uppdaterandet av nya [pre-order!] releser och det värsta: vi väntar på en stor kigurumi leverans som vägrar komma fram och som nu är en månad försenad. Det vill liksom aldrig ta slut med eländet. Som en ynklig gripande akuma (demon) från helvetet som inte vill ge upp trots att han redan är besegrad.
Ärligt talat är jag så trött på det här att jag skulle kunna bränna upp hela skiten och dra.. till Tokyo på en enkelbiljett. Sen kan alla står där med hakan nere vid golvet och spamma sönder Konsumentverket med sina klagomål.
Men, nu är jag ju inte en sån människa..
Skulle aldrig kunna göra något sådant. Tycker ju så fruktansvärt synd om er allihop som sitter och väntar på era [pre-order!]s och era stackars kigurumi. Lägg ihop all er ångest brevid min och jag är ju världens lyckligaste.

Nä, bättre att begrava alla failade ambitioner och börja om. Istället för att göra risgrynsgröt av alltihopa så tar jag en paus. Och reboostar inför en FET rebirth av Okaeri by Selmish.
Trots allt, det här är ju livet? Vad skulle man förvandlas till om man inte fejsade utmaningar då och då? En gripande otacksam och oempatisk liten människa.
Skit i om det skiter sig, gå på bara vännen! Det är ok att ramla. Det är ok att ligga ner. Sålänge man inte grojsar ner sig i leran utan istället vänder blicken uppåt. Förr eller senare går det. Varför skulle din övertygelse du har där inne annars va så stark? Det är ju genom helvete, elände och skit som riktiga hjältar föds, ne?

Tror bestämt att jag redan blivit lite starkare idag *klämmer på höger överarm*. Ska för 17 lära mig att flyga!


Kommentarer
Postat av: Nea

Hej! Skulle bli glad om du kunde skriva lite mer på "deco tutorials" För att du skrev att du hade "tänkt" skriva varje månad! Sist du skrev ett inlägg var i mars.. Men jag kan förstå att du inte kanske ha haft tid att skriva! Men hoppas du skriver nåt inlägg där snart! kram!

/// Nea!

2011-12-12 @ 21:07:06
Postat av: Sophia

Till Nea:



Tyvärr kommer jag inte göra fler tutorials i år.

Det kommer däremot betydligt intressanta deco relaterade saker under 2012 i och med Okaeri rebirth. Bl a regelbundna deco tutorials, såklart. Men inte här i bloggen..

Vad eller vart jag pratar om kommer alla få veta i början av nästa år. ˆwˆ

2011-12-12 @ 21:31:34
URL: http://www.okaeri.se
Postat av: Älva Montell

Heja Sophia! Lycka till med rebirthen! ^_^

Önskar Okaeri.se all lycka och jag hoppas att det ordnar sig, du är en så bra människa. :)

2011-12-13 @ 08:12:26
URL: http://peaceews.blogg.se/
Postat av: Lelles

2011-12-13 @ 11:33:12
Postat av: Lelles

oj det var mycket jobbigt på en gång jag hoppas att det blir bättre med rebhithen ^w^

2011-12-13 @ 11:34:23
Postat av: Nea

Hej! Det är jag igen!.. Jag skulle aldrig klaga över era bra prylar bara för att dom kom lite för sent? Och efter det här inlägget förstår jag mer din närvaro just nu. Men jag ororar mig lite för att mamma bestälde åt mig deco för ett litet tag sen.. Och hon tänkte ge mig de i julklapp! Men jaja, det är väl inte hela världen?

Men vi ska inte sluta att beställa hos er för de! För att jag hade tänkt köpa några nya kits/deco till nästa år i bruari till min födelsedag! :D

Aa, om det var nu så 100 % säkert att ni skulle få nya kits eller deco.. Men hoppas och önskar verkligen det! <3

//Nea

2011-12-13 @ 15:42:14
Postat av: Mint

Starkt att hålla ut med alla motgångar, men jag ville bara säga lycka till med rebhithen, skulle bli väldigt tomt utan denna underbara sida och affär ^_^

2011-12-13 @ 18:38:29
Postat av: louise

Härligt kämpat! Det är först när man kommit till botten som man har fast mark under fötterna och då finns det bara en väg.. upp!! Efter allt strul som det verkar ha varit för dig/er så kan det bara bli bättre för er nu! Glöm bara inte bort att andas djupt ibland ;)

//Lollo

2011-12-14 @ 12:29:29
Postat av: Louise

Kämpa på! Det är rätt inställning!



En fråga: Så de pre-orders man beställt kommer man inte att få alltså? D:



//Louise

2011-12-14 @ 20:38:37
Postat av: Yoii

Du är stark! Fortsätt kämpa och se till så du får hjälp av någon snäll människa med eländet. Vi står alla på din sida, och vi är många som inte klarar oss utan Okaeri!

<3

2011-12-15 @ 15:19:36
Postat av: Lollo

THAT'S THE SPIRIT.

2011-12-15 @ 19:23:52
Postat av: Elsa

Så ska det låta! <3

2011-12-15 @ 19:52:10
Postat av: fralle

Inspirerade i slutet, ett pepp till oss alla att tro på oss själva och kämpa vidare.

2011-12-19 @ 22:55:26
Postat av: Reiko

FIGHT-OOOOO~!!!! Om jag kunde så skulle jag skicka energi, magi, och ett gott skratt varje dag rakt ner på Okaeri kontoret.



Önskar ett seriöst Gott Nytt År med stark framgång och att de små devils får sig en känga bort från dig och Okaeri >w<



2011-12-30 @ 19:51:47
URL: http://sushiflavour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

botten
okaeri

top

top