obitsu dockkroppar

Till customizing av dockor hör absolut det japanska märket Obitsu. Obitsu är främst kända för sina rörliga och flexibla dockkroppar i 1:6 skala som många använder till Pullip, Dal och Taeyang men de har även kroppar och tillbehör för betydligt större dockor och även BJD. Men.. Varför byter man kropp på sin docka?
Japanska och asiatiska samlardockor finns i alla möjliga storlekar och prisklassser, Pullip och dockor från Groove tillhör den billigare klassen och kan därför upplevas som bristfällig av samlare som håller på väldigt mycket med sina dockor. Speciellt är de kropparna som kan uppfattas svåra, de är inte utvecklade för intensivt "pose byte". Ska sanningen fram är det tusentals samlare som köper Pullip och Dal enbart p g a deras söta ansikten och stora chibi huvuden. Dessa samlare byter ut original kropparna med kroppar från andra märken så dockorna ska bli mer rörliga och tåliga, det vanligaste märket man köper är Obitsu!
Obitsu kroppar är avancerade med många olika leder och stor flexibilitet, man kan välja mellan olika längder, hudfärger och byststorlekar. Man kan även plocka isär dom och lätt byta ut t ex händer och byst[storlek]. De flesta dockhuvudena du kan tänka dig kan fästas på Obitsukroppar vilket gör att de också passar de flesta samlare och customizare.
Snart ska vi börja sälja Obitsu på Okaeri.se! Vi kommer främst börja med 1:6 kroppar men vi kan erbjuda alla produkter från märket som huvuden, 50-65cm kroppar, BJD kroppar, peruker, ögon, strumpbyxor och skor..

Om du redan nu är intresserad av något Obitsu så hojta gärna till så vi vet vad du vill ha!
ˆvˆ



© Parabox


c h e c k..

Obitsu

Kommentarer
Postat av: E m i l y ♥

Jag har intresserad av en Obitsu. Just nu har jag lagt bud på en från tradera. Får se om jag vinner den.



Om jag inte vinner auktionen så kommer jag vara intresserad av att köpa från er.



kramar<3

2011-03-21 @ 10:06:47
URL: http://mikaelsdotter.webblogg.se/
Postat av: Andrea

YEY!!! BJD! Någon gång skulle jag gärna vilja ha en bjd docka! ^o^ Dom har så fantastiskt vackra dockor på Saiai no Doru!

2011-03-22 @ 19:37:38
Postat av: Andrea

Men jag undrar hur obitsu huvudena ser ut? O.o

2011-03-23 @ 20:07:15
Postat av: Andrea

Men hur ser obitsu huvudena ut? O.o

2011-03-23 @ 20:24:32
Postat av: Sophia

Till Andrea:



Obitsu huvuden finns i olika sorter, både lite mer anime och i typisk "fashion doll" stil. Det finns huvuden med eller utan hål för ögon, man kan alltså måla ögon eller sätta in ögonglober.

Vi kommer erbjuda huvuden också!

2011-03-24 @ 00:24:00
URL: http://www.okaeri.se
Postat av: Anna

hmm.. har varit nyfiken på det där med obitsu tidigare, men har tyckt det verkade komplicerat att ta i sär pullip (tänker mest på huvudet å få dit ögonen i gen så dom funkar) såg en bild en gång då jag googlade på en som hade gjort en sån fin custimize på en dal docka, dom hade gjort den så den skulle se ut som taiga från animen Toradora :)

2011-03-27 @ 05:33:02
Postat av: Pandan

Jag skulle beställa om ni skaffade det :D jag har länge velat ha en men tycker det verkar krångligt att beställa från Japan..

2011-04-02 @ 22:13:04
URL: http://kawaiicookiemonster.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

botten
okaeri

top

top