padico soft molds

Så, jag lovade er ju bilder på Padico's nya soft molds som släpps nu i slutet av mars! 3 bilder fick jag för nån vecka sedan och idag fick jag de första bilderna på de sista 3 moldsen! Intressant med dessa molds är att de är mjuka tillskillnad från de äldre modellerna, vidare är de utvecklade till använding av både lera och gjutning med resin och polyurethane foam! Resin för deco är en flytande färglös plast som stelnar och liknar glas, polyurethane foam är en slags plastblandning som jäser och resultatet blir som riktigt bakpulver i ugn. Padico gör både resin och polyurethane foam för deco men dessa produkter kan tyvärr inte exporteras till andra länder då de räknas som explosiva och brandfarliga. ∏^∏ Vi ska försöka hitta likaratade produkter från annat märke. Resin är väldigt stort inom deco i Japan nu!
Anyway I nästa Padico leverans kommer vi ta med dessa 6 molds, Mold Oil, Mermaid Puffy (vattentät lera) och en ny Deco Cream Sauce - Milk (ser ut som vit glasyr) utöver påfyllning av övrigt sortiment. Moldsen kommer kosta runt 60-100kr, prisen är inte satta än då vi vill väga dom först.

Vilka känns mest intressanta tycker du?




1 Fruit - Jordgubb, körsbär, äpple, päron, citron och blad
2 Plate & Frame - Plattor och ramar
3 Jewlery - Cabachons, slipade stenar
4 Dessert - Macaron, donut, choklad och cup(!)
5 French Motif - Eifeltorn, hjärtan, ros, fjäril..
6 Alphabet - A-Z, 0-9
7 Mold Oil - Smörj mold innan använding, utvecklad så att mjuk lera inte ska fastna.

Kommentarer
Postat av: SaffronSugar

Vet du om dessa kan användas med resinplast? vissa mjukare formar (typ silikon) gör ytan på resinet lite klibbig... anyways, tror att fruit, dessert och jewlery skulle vara jättefina i färgad resin :)



Jag använder mold oil till mitt eget deco men jag tycker att den inte hjälper så mycket... men jag kanske använder för lite?

2011-03-25 @ 21:19:41
URL: http://saffron-sugar.blogspot.com/
Postat av: SaffronSugar

haha smart som jag är läste jag inte igenom inlägget utan bara kollade på bilderna derp. Men yay för resin! Då är mitt liv räddat, kommer absolut köpa dessa!

2011-03-25 @ 21:21:12
URL: http://saffron-sugar.blogspot.com/
Postat av: Pocky

yay! nya molds!!!

tyckte alla var jättefina men dessert (no. 4) var nog mest i min smak ^_~

2011-03-25 @ 21:22:50
Postat av: Pocky

åh! förresten, någon aning om vad mermaid puffy leran kommer kosta? :) väldigt nyfiken på den!

2011-03-25 @ 21:25:35
Postat av: Reiko

Häftigt :D Väldigt intresserad av Fruit, Plate & Frame och dessert :) Oljan verkar också helt perfekt.

2011-03-26 @ 08:21:19
URL: http://sushiflavour.blogg.se/
Postat av: Astrid

Jättefina. Jag skulle kunna köpa alla.

I want!

2011-03-26 @ 09:36:29
Postat av: Astrid

Gul padico lera har varit slut ett tag. Kan ni köpa in den? :c

2011-03-26 @ 09:40:07
Postat av: Ellen

Gud vad fina! Jag skulle vilja ha alla, men Fruit och Dessert var nog dem mest intressanta.

2011-03-26 @ 18:44:49
Postat av: Anna

lät mycket intressant med den flytande färglösa plasten! :) jag skulle nog köpa French Motif och Alphabet

2011-03-27 @ 05:20:09
Postat av: Hanna-Marilyn

Fan va nice!!!

Jag gillar starkt 1:an, 4:an o 6:an, men skulle säkert vilja komma över de allihop så fina som de är!

2011-03-27 @ 18:36:42
Postat av: Mlii

hej jag undrar om ni kommer in få in mer happy sweets fragrance gel? ^^

2011-04-07 @ 22:36:17
Postat av: Sophia

Till Mlii:



Vi kanske inte kommer ta in dom igen, tycker inte riktigt att Debika lyckats med att få till lukterna.. Men vi får se! Perhaps, perhaps.

2011-04-08 @ 01:37:11
URL: http://www.okaeri.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

botten
okaeri

top

top