the zelda project

Det är inte många som vet men jag är ju faktiskt ett riktigt Zelda fan. Anser att "The Legend of Zelda: Ocarina of Time" och "The Legend of Zelda: Majora's Mask" till Nintendo 64 står högst upp på toplistan av spel genom tiderna. Där i toplistan ligger också "The Legend of Zelda: the Wind Waker" till Gamecube trots att många Zelda fans pratat ner det spelet, I totally love anime link! (Dessutom bllir alla dungeons såå mycket trevligare som cartoonish anime ¨v¨)
Ett gäng amerikaner började förra året med ett av det snyggaste cosplay project jag sett! "The Zelda project" börjar med "the Lost Woods" som man fotat i norra Kalifornien. Resultatet är verkligen breathtaking. Nästan så man vill se en film ut av det hela.. En riktigt bra Link, eller hur? Självklart har en massa redigering krävts för att få fram slutresultatet på dessa bilder men jag tycker man verkligen lyckats få fram precis rätt känsla! I wanna go there!
Enda sedan jag satt med "The Legend of Zelda" på Nintendo 8-bit som 5-åring så har Link varit speciell. Då fattade jag inte mycket av vad jag höll på med men det var minst lika kul att gå omkring i den stora världen och slajsa enemies för rupees då som nu! Denna cosplay fick mig att drömma tillbaka till alla de där oräkenliga speltimmarna man hade som barn och tonåring, oh I miss them! ∏u∏
*nostalgiaaaa*


p s s t..
Se fler bilder och kommande projects på the The Zelda Project's hemsida!
.. And seems like de har hittat "the" Epona och Hyrule Field! YAY!


http://www.thezeldaproject.net/images/stories/photoSets/lostWoods/tzp__the_lost_woods_by_adella-d2xsfa6.jpg
http://www.thezeldaproject.net/images/stories/photoSets/lostWoods/The_Zelda_Project__Forest_Song_by_Adella.jpg
http://www.thezeldaproject.net/images/stories/photoSets/lostWoods/The_Zelda_Project__Zoras_River_by_Adella.jpg


c h e c k..
The Zelda Project

Kommentarer
Postat av: monc

Riktigt snyggt måste jag säga :)

2011-03-06 @ 22:14:54
URL: http://moncdesign.com/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

botten
okaeri

top

top