13 maj - tack, hopp och visioner

Ano..
Vill bara säga tack till alla som skickat uppmuntrande mail och lämnat kommentarer här i bloggen, via Okaeri.se och på Facebook. TACK för all uppmuntran och allt stöd!
I senaste Okaeri News mail gick jag ut med info om situationen här på kontoret som är rätt tuff och även känslomässigt jobbigt. Förutom en hel del allvarliga leveransförseningar i ochmed jordbäningen i mars och japanska helgdagar i april/maj så har jag även nyligen fått tvinga Cong mot sin vilja att lämna Okaeri då han olyckligtvis utgör en fara för företaget.
Situationen är rätt extrem, jag är ensam på kontoret och har en hel del som måste göras för att det ska kunna rulla. Jag hinner inte med allt som borde göras främst p g a tidsbrist men också p g a att jag faktiskt har problem att jobba riktigt hårt just nu hälsomässigt.

I dagsläget har Okaeri en väldigt stor växtvärk, det är både positivt och negativt. Positivt för att det betyder att många gillar Okaeri men också negativt då det inte finns så mycket medel att köpa in prylar för.
Men.. ora er inte, Okaeri kommer finnas kvar och bara bli större, större och större, I promise!
Tillskillnad från Cong så brinner jag non stop för det här och har gjort det ända sen jag fick själva idéen om en svensk webshop med japanska prylar för 1 år sen. Tror det var en gudagiven idé, aldrig förr har jag kunnat jobba så hårt för någonting. Det känns som om jag äntligen hittat mig själv!
Jag kan ärligt säga att jag är beredd på att jobba ihjäl mig för att bygga upp Okaeri. Inte för att bli rik och äckla mig på 52:a våningen i en svettig skinnstol utan för att jag verkligen förstått hur många ni är som väntat och fortfarande väntar på japanska prylar. Intresset för japansk populärkultur binder samman tusentals ungdomar världen över och jag är så himla glad för alla er kids som hittat en livsstil och ett intresse som inte behöver innehålla mainstream, alkohol och droger. Där man kan få vara sig själv, hur nördig man än kan verka i andras ögon.
Önskar att jag kunde få va tonåring idag, då skulle jag valt om en hel del.


Tack för att ni finns, allihop! Som jag skrev i mailet: "Ibland sitter jag och tittar på besöksstatistiken och får känslan av att jag har hundratals små änglar som stöttar mig genom allt. Ni fattar inte vad ett litet klick kan betyda. Tack."


p s s t.. Har du inte fått vårt senaste News mail? Se till att signa upp! Det gör man på okaeri.se i vänstermenyn under "news mail". Får du ändå inte våra mail? Kanske har du skrivit in din mail 2 gånger? Gör man det så raderas man från listan.. ∏u∏

Kommentarer
Postat av: Josefin

ganbare Sofia! :D

Jag, och säkert alla andra, är jätteglad att det startades en svensk webbutik för japanska prylar och vi stöttar dej så mkt vi kan ifrån våra datorer >3< <3!

2011-05-13 @ 20:01:19
Postat av: Andrea

Jag är jätte glad över att Okaeri startades, minst sagt! :D Tack så jätte mycket för det Sofia!~♥ Hoppas att Okaeri fortsätter att växa! Men slit inte ut dig, tänk på att ta dig tid att vila ibland. ^-^

2011-05-13 @ 20:25:06
Postat av: Reiko

Ja, vad ska man säga...? Kämpa, Kämpa, Kämpa och slå allt det onda med en Otaku-knuten näve bordet ^__^ Precis som många andra andra sagt så stöttar vi Okaeri genom att vara trogna kunder, så väl vänner och Otaku familj, och vi ser stjärnorna för Okaeri.se på himlen för att skina och glänsa ännu mer i framtiden! ;3 <3

MEN O: hjärnan och hjärtat bakom Okaeri måste ju också vara frisk och pigg~! (Ta hand om dig~! ^w^ )

2011-05-13 @ 21:44:40
URL: http://sushiflavour.blogg.se/
Postat av: Anna

Hejsan, måste bara säga att mjukisen på bilderna är jättesöt! :3



Ta hand om dig

2011-05-14 @ 01:11:09
Postat av: Elin

Ta hand om dig Sophia! :)

2011-05-14 @ 11:46:56
URL: http://trultis.webblogg.se/
Postat av: Rosoku

KÄMPA KÄMPA!! o(>w<)o



Skulle du kunna lägga upp en video om hur det ser ut i okaeri kontoret? 8D

2011-05-14 @ 12:13:02
Postat av: Elin(DuzellChan@youtube)

Är så otroligt beundrad över hur du orkar med allt och älskar verkligen att du gör det!

Älskar det du gör , att föra in mer japan i Sverige och gör så att allt mera personer börjar fatta hur underbart det landet verkligen är!



Många i min klass idiot förklara mig när jag visa upp på bilder vad jag samlade på, men sedan jag tog med nendoroid till skolan så tyckte dom att det var det coolaste dom någonsin sett.



Jag säger bara jag stöttar dig genom allt och kommer absolut att fortsätta att handla så länge jag kan :)

2011-05-14 @ 13:14:25
URL: http://rubberduckzilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

botten
okaeri

top

top