egna ikoner med icon factory

Jag är en sån där pedant, blir det för rörigt någonstans måste jag bara fixa till det så att det blir ordning och reda.
Samtidigt är jag en sån där med "öga", det ska se, kännas och vara "rätt" och snyggt (!..).
För ett bra tag sedan fixade jag till en skrivbordsbakrund som skulle vara funktionell samtidigt som den skulle vara Selmish, se Selmish Desktop Decora, använder fortfarande samma bakrund och jag måste säga att jag är supernöjd.  Men så har det funnits en liiiiten detalj som jag stört mig på. Inte bara en heller utan fler och fler som har tendens att lägga sig på skrivbordet och skrika nån vecka tills man tar tag i dom och slänger dom vidare – ja, jag pratar om mappar.
Mappar = ikoner, bilder. Man kan hitta massa gratis ikoner på internet att byta ut sina fula standardikoner med men.. Visst vore det väl roligast att ha egendesignade? Har i några år redan tänkt att jag skulle fixa egna ikoner till datorn men det har aldrig blivit av. Idag hittade jag en superskön template från the Icon Factory. Fixa dina ikoner hur lätt som helst med ett template för ikontillverkning direkt i Photoshop! Icon builder. Som du förstår var jag tvungen att ta mig tiden att leka lite, och vips så fanns det massa emotishar på skärmen! Och ett Selmish fejs naturligtvis för företags mappen!
Äntligen kan man andas ut lite vad gäller skrivbordsfrågan! (i-lands problem AB) Ladda hem en demoversion av Icon builder från Icon Factory's hemsida du med!

Psst.. Har en känsla av att ikontillverkningen kommer bli beroendeframkallande, något jag inte riktigt har tid med.. *n*





c h e c k..
the icon factory

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

botten
okaeri

top

top