japanskt nytänkande = my pet memory

I Japan är hund- och kattägandet enormt! De senaste 10 åren har varit nära katastrofala om man jämför hundskaffandet med barnafödandet. Det enorma hund- och kattintresset i kombination med japanskt nytänkande gör givetvis också att Japan ligger på top vad gäller tillbehör och design för hundar, katter och deras ägare.
Padico har en söt liten grej för alla djurägare, det är ett kit till att göra tassavtryck av din bäste vän. Allt följer med i kitet som du behöver, en underbar present! Själv tycker jag ramarna är väldigt fina och idéen kanon! Jag gillar INTE "dagismetoden" med gips och trolldeg.
My Pet Memory finns i 2 olika storlekar och passar lika bra för hundar som katter, t o m kaniner och andra gnagare kan få sin egna lilla "Memory tavla". (Hörde att en del japaner använder den större modellen för sina bebisars hand- och fotavtryck också! Men why not? hehe..)

Så fungerar My Pet memory:
1. Gör en mold (en form) i lera genom att trycka ner ditt djurs tass
2. Låt molden torka
3. Tryck i ny lera i molden
4. Fixa till kanterna på avtrycket och låt torka
5. Rama in konstverket i ramen
tillsammans med foto
6. Färdigt!


Funderar på om vi ska eller inte ska ta in dessa i lager. Kommer kosta från 249kr. Jag provade mig lite för i gamla "hundkretsar" men där verkade folk vara mer giriga än nytänkande. Vad säger alla deco-fans, wapaneser och otaku?








Kommentarer
Postat av: Anna Edelsvärd

Jag undrar ungefär hur lång tid det är kvar tills min beställning kommer till mig? Du hittar säker min beställning om du kollar min mammas namn och mail,för det är egentligen mina saker.Men hon beställde eftersom jag bara är femton.Hon heter Ewa Johanna Ellinor Wedberg.

Linnégatan 24. 681 41 kristinehamn

[email protected]

Postat av: Anna Edelsvärd

Så nu blev det rätt med blogg adressen<3

2010-11-10 @ 02:56:44
URL: http://anniskaniner.bloggproffs.se
Postat av: Kokorochan

I see ^^ This time? So you have moved several times? :)



I miss it too now that I'm home again, but I'm going to Paris soon so it's okey :) and I know I will be back someday. Do you plan on going back soon? :) Maybe with your girlfriend? ^^



It depends on which picture you mean?



I don't know, I like all of Asia ^^ I think it's because it's so different from here :) and I have always been a little different myself.

2010-11-11 @ 16:14:07
URL: http://kokorochan.blogg.se/
Postat av: Mickis!

Ärliga åsikten e att jag skulle nog inte köpa ett exeplar pgr av det höga priset. Hade det varit dock lite billigare så hade Jag slagit till på en gång. Då jag och många andra ej har en dunderekenomi och slöa på det vi skulle vilja blir det så att man kollar priset och "värderar" i skallen och placerar i "got to get when I can afford" listan :P Men en gullig ide faktist!!! =D



Nytänkande for the win!

2010-11-11 @ 16:20:40
URL: http://wewe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

botten
okaeri

top

top