22 maj - massproduktion av strutar

Hej alla! Som vanligt är jag seg på att blogga.. All överskottstid går till Okaeri's Facebook sida tyvärr. För 17, gilla oss om du fortfarande inte har gjort det!
Har funderat mycket på hur jag ska effektivisera Okaeri. När man funderar är det bra att göra nått annat samtidigt, så funkar det i allafall för mig. Därför har jag suttit med en del deco de senaste 3 dagarna, jag har haft massproduktion! När man hållt på med deco ett tag så antingen tröttnar man eller så går man över till massproduktion. Jag är fortfarande så eggad av all japansk deco som jag ser online och i böcker så att tröttna och sluta är inget alternativ! *u*

Halsband, armband, decoden på mobil.. Det finns säkerligen deco "former" du gör oftare än andra. Massproduktion är smart när man hittat nått man gillar men också när man vill ge bort eller börja sälja sina verk. Massproduktion genererar mindre slösad tid, mindre spill av material och resultatet blir enhetligt.  Det är under massproduktion som du sätter stämpel på vad som är just "din" design! Blir ingen macaron lik den andra? Gör macarons tills fingrarna blöder! Snart sitter det i ryggmärgen, just din design!
Vissa former är onödiga att göra om och om igen på samma sätt, istället gör man en mold. Egengjorda molds är kanon om man behöver ett visst mönster. Det var dags att göra glasstrutar så jag gjorde en mold med hjälp av Göteborgs Smörgåsrån(!). Blandade Mermaid Puffy Biscuit + White och lite Hearty Yellow och satte igång. Efter torkning svampade jag på lite senapsgul akrylfärg för stekeffekt.
Det som är skönt med hantverk är att de just är hantverk, resultatet behöver inte vara identiskt in i minsta detalj. Glasstrutar är sällan perfekta, därför ruffade jag till kanterna med avsikt.

Yatta! Nu är det bara att fylla dom med mjukglass eller glasskulor! Hm.. Which one.. °v°
(jordgubbarna i bakrunden är till ett annat projekt)

p s s t.. Frigolit, tops och tandpetare är perfekta till att bygga torkställ med!



Kommentarer
Postat av: Rebecca [Foto, Dans, Power metal och J-pop]

Kawaii^.^ T__T

2011-05-22 @ 09:20:50
URL: http://bymebecca.blogg.se/
Postat av: Astrid

Åh, så fina!

Jag suger på att göra glasstrutar. T-T

2011-05-22 @ 09:28:21
Postat av: Reiko

strutarna ser så goda ut w good job~~!

2011-05-22 @ 10:44:00
URL: http://sushiflavour.blogg.se/
Postat av: Ellen

Åh, verkligen fina. Jag har också försökt göra glasstrutar, men de blev helt failade. :c

2011-05-22 @ 21:30:40
URL: http://ellenkaruzellen.blogg.se/
Postat av: Andrea

Jag vill ha en mjukglass, tack. XD

2011-05-22 @ 21:32:12
Postat av: Hanna

hmm, hur gör man en mold egentligen? vilket material gör man den i, och hur gör man den?

2011-05-28 @ 08:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

botten
okaeri

top

top