samling, cosplay eller.. ecchi?

Vi har tillgång till väldigt mycket mer [pre-order!] varor än de som ligger uppe på Okaeri. Varje månad i Japan släpps ny manga/anime merchandise i form av allt från mobil straps, muggar och wallscrolls till väskor, t-shirts och cosplay. Främst gäller det licenser från pågående anime serier. Orsaken till att vi inte har uppe allt detta är för att det inte finns någon chans i dagsläget att jag hinner med ens hälften! De flesta japanska webshopparna har anställda som enbart sitter med dessa pre-order uppdateringarna då info om nya releaser kommer dagligen.
Ett intressant "fenomen" som jag ser då och då är cosplay som egentligen inte främst är till cosplay. Snarare till alla dessa ensamma otaku och deras.. samlingar. Givetvis pratar jag om plagg tillverkade utifrån anime tjejjers mer "avklädda" outfits. Baddräkter, bikinis och.. trosor. Dessa säljs i one size eller som det oftast faktiskt heter, i 1/1 skala. Wow. Randiga pantsu i "real size". °-°
Vad tycker du att dessa borde räknas som, samlingsprylar, cosplay eller.. ren ecchi?


U p d a t e..
Thanks to Solorath så har jag äntligen fått ett ord på randiga pantsu fenomenet, "shimapan". Hohoho, I love the otakus being so.. passionated.





Kommentarer
Postat av: Tania

Hnnhn, Jag skulle antagligen köpt dom för att dom är söta, minns att jag fick en trosa som det stog ''god'' på när jag köpte limited edition Shuffle!(animen)



Jag dog lite inombords, av alla saker så kommer det med en trosa?! XDDD men ja, efter att jag har haft den en stund nu känns det bara naturligt. LOL



Aja, Jag anser de randiga troserna som bl.a cosplay, de dyker upp väldigt ofta i animes, t.ex när Mio föll på HTT'S första konsär!

2011-05-15 @ 00:16:26
Postat av: Pandan

JAAA MIO TROSOR >8DDD wihihihi det måste man fan ha owo

2011-05-15 @ 00:34:38
Postat av: Rosoku

OMG!! GUD VAD AWESOME OM NI SÅLDE SÅNT >w<

2011-05-15 @ 00:39:46
Postat av: Saffron Sugar

hmm, jag har inget emot sånt alls... men man kan nog hitta snarlika produkter i bättre kvalitet varsomhelst i princip, om det är till cosplay. Det enda jag tycker är jobbigt är kvalitet haha

2011-05-15 @ 09:56:20
URL: http://saffron-sugar.blogspot.com/
Postat av: Astrid

Kan ni inte börja sälja wallscrolls och animeposters?

2011-05-15 @ 10:34:53
URL: http://mrskiryuu.blogg.se/
Postat av: Solorath

Haha, skulle tro att 99% av shimapan som säljs tillsammans med anime eller reklameras tillsammans med anime/manga köps av Otaku och inte i syfte av cosplay. :3



Men alla älskar shimapan eller hur? ;)

2011-05-15 @ 18:24:38
Postat av: Anna

Faktiskt så har jag typ 5st par i blått å grönt, använder dom som vanliga trosor då de påminner mig så mkt om anime/manga serier, den japanska shopen jag köpte dom från hade dom i flera storlekar, så jag chansade när jag köpte,men det blev bra. dock så fattar jag inte varför de säljs med anime,om en kille skulle köpa en anime box vill han väl inte ha en trosa som extra? eller? i villket fall så tycker jag att shimapan är kul :)

2011-05-18 @ 02:04:48
Postat av: Rosoku

Hej! Jag har just fått hem min Kuroneko nendroid från Playasia... och... jag förstår inte alls hur man ska sätta ihop stället o_O för figuren har inget hål man kan peta den där ställpinnen i. Och du är den enda jag kan söka hjälp hos! ...hjälp? ;A;

2011-05-18 @ 22:52:05
Postat av: Kajsa

Hej!

Jag har en råga angående "Decollage Creamy Whip Kit " och "Decollage Deco Cream Sauce", kan man använda detta på fimo lera? För det borde väl ändå gå om detta torkar sen? :)



Ifall du har tid över så kan du klicka dig in på min blogg där jag säljer mina handgjorda smycken! (gjorda ur fimo och cernitlera)

www.mbstyle.blogg.se

2011-05-20 @ 14:35:53
URL: http://mbstyle.blogg.se/
Postat av: Rouchan

Haha, har blårandiga trosor.. TwT

Men jag fick dem i födelsedagspresent, så det är ingen Otakugrej, men jag blev.. glad, HAHA! :3

2011-05-26 @ 18:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

botten
okaeri

top

top