hur man är snäll mot alla

Sitter och går igenom hundratals kundmail som inte blivit besvarade av en eller annan anledning. Främst för att jag inte hunnit med, jag flaggar dom och efter 3 dagar har de blivit begravda av nya mail som också blir flaggade. Gomenasai! ∏n∏
Men det finns olika typer av kundmail. Alla måste bemötas på rätt sätt. Vi har de trevliga kundmailen som gör att man känner att det är värt att man jobbar ihjäl sig, typ: "Tusen tack för ett trevligt bemötande och en snabb leverans!" eller "Tack, min dotter är jätteglad!". Sen har vi mail med önskemål och frågor som: "Jag vill ha den figuren, kan ni ta in den?" eller "Varför är canes alltid slutsålt?". Det finns mycket olika frågor men även frågor som upprepas igen och igen av olika kunder.
Men sen har vi andra kundmail, från oroliga, upprörda eller t o m arga kunder: "Jag undrar vart min beställning är, den står markerad som mottagen?", "Nu har jag väntat i flera veckor! Vart är min beställning?" eller värst: "Jag har inte fått min beställning än trots att jag betalat, VAD ÄR NI FÖR EN BUTIK EGENTLIGEN?". Eeto..
De senare är kunder som beställt [pre-order!] varor och missat all info om hur dessa fungerar.
Älskar verkligen alla Okaeri besökare och kunder, men ibland blir det för mycket för mig. Speciellt med dessa [pre-order!] varor som vi har såååå mycket banners uppe för och såååå mycket info om!
Hur är man snäll mot alla alltid? .. Man väntar lite att svara på mail tills man känner "naaaw". Och så är man tillbaka där man ska vara, långt bort från än själv och sina känslor.
Guuuud vad jag längtar till nästa konvent när man kan se människor i ansiktet när de pratar!!

Idag har jag tagit mig bort från "väggen" för att ta hand om alla dessa kundmail som inte fått svar än. Nog sulkande och tapettuggande. Innan jag skulle börja fick jag ett väldigt passande mail för situationen.
Okaeri behöver en kundtjänst. ∏-∏


 


Kommentarer
Postat av: Älva Montell

Tycker så synd om dig Sophia, du är ju helt toppen! Att du ska behöva slita så hårt TnT



Vill bara säga till dig att du är bäst! Skulle gärna vilja gå på något konvent, men har aldrig vart på något förut, så jag har inte så stor koll. Men det skulle vara jättekul om jag fick träffa dig någon gång.

2011-10-20 @ 17:39:07
URL: http://peaceews.blogg.se/
Postat av: Emil "Meji" Meijer

Pahsy ställer gärna upp som trevlig kundtjänst~ <3

Själv så jobbar jag ju med sånt delvis, så det är bara att hojta till om du behöver vår hjälp. <:

2011-10-20 @ 22:19:23
URL: http://pvc.meji.se
Postat av: Elin

Det är helt otroligt att du klarar av det, och jag beundrar dig för det!



Älskar okaeri och kan verkligen inte fatta på folk som inte kan läsa igenom saker eller faktiskt ta och förstå att vissa saker är slut så är det så.



Men det är kul att du börjar komma tillbaks nu, och hoppas på att kunna komma på något konvent och möta okaeri crew sen någon gång :)

2011-10-25 @ 19:28:38
URL: http://rubberduckzilla.blogg.se/
Postat av: Caroline från Uppsala

Man ska alltid vara beredd på att folk inte läser all information på en hemsida. Det kommer alltid komma klagomål om något som självklart alltid går att lösa =) Du verkar bara ha det lite mycket just nu och kanske inte hinner med allt.



Jag är arbetslös/arbetssökande och har pluggat butik och handel, om du är intresserad av någon som kan hjälpa dig med kundmail eller något annat så finns jag här. Är mycket anime,dator och haldel & butik intresserad också på det ;P

Har läst massor med kurser inom webbkodning på det så jag kan en hel del inom allt jag rabblat upp.



Men hör av dig om du är intresserad av min hjälp :)



Ganbatte!!



2011-10-25 @ 19:38:34
URL: http://wolfichan.blogspot.com
Postat av: Yossi

Jag inspireras av din kämpar-anda! Fortsätt så! :D

2011-10-26 @ 17:21:28
URL: http://mugoki.wordpress.com/
Postat av: Johanna <3

Aww, du är så duktig! Kämpa på bara, vi alla är dina fans för det! <33

2011-10-27 @ 15:29:14
URL: http://photofilter.webblogg.se/
Postat av: Reiko

nickar folk som inte läser köpinformation och tar reda på vad saker och ting betyder =v= kan verkligen få en att vilja kväva sig själv...



MEN det är bra att du försöker/har tagit dig bort från väggen klistrar upp en mängd bishounens, anime figurer, plushies etc på väggen för stötdämpning

Du har som sagt, som du säger, otroligt många som mer än gärna vill ge dig extra energi och göra dig glad ^w^ de vill vi alla true Okaeri-fans~!



GAMBARE~!!!! <3 (btw, takk för paketet idag 8D it made my day <3)

2011-10-27 @ 19:10:22
URL: http://sushiflavour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

botten
okaeri

top

top