ddalgi, doufu och grillspettspinnar

Ddalgi gillade inte sin original outfit som ni kunde se i det här inlägget, så jag har börjat försöka få fram hennes rätta "jag". Härom veckan fick jag tillfälle att rota genom lillsyrrans gamla Barbie och Bratz kläder (tänkte hitta min gamla vintage Barbie/Sindy kläder där men ack.. De var i värre skick än jag trodde). Några plagg kom med hem iallafall, lite vintage är alltid roligt, annars så sitter jag mest och kollar online efter japanska märken.
Igår fick jag ett stickar-ryck, stickade en jäääätte lång halsduk till Ddalgi. Halsduken gjorde jag av ett naturvitt garn jag haft legande sen jag stickade en halsduk till Cong 2008. Stickorna jag hade kvar sedan dess var lite stora så jag gick ut i köket och.. tog fram grillspetspinnar! De fungerade kanonbra till en halsduk i 1:6 skala. Skulle kanke haft ett tunnare garn och sätta ändtofsar på, men men..
Nu är det bara skor som fattas tycker jag, kanske en stickad kofta också och en lättare kappa. Visserligen vill jag att hon ska ha några snyggare tights och långa strumpor också! Suck, costumizing tar aldrig slut..
Igår introducerade jag doufu [dåvf] (kinesiskt uttal på tofu) till Ddalgi också. Alla behöver en mjuk kompis!




P r i s: 999kr 899kr! (julpris)
Köp Pullip Ddalgi!

Kommentarer
Postat av: Johanna (ヨハンナ)

Hej Sophia! :-)

Johanna här, om du minns mig från mailen? :-)

(Tjejen med importerade-kläder-i-webshop-projektet...)



Kul att se deco-tutorialsen! Jag har börjat själv när min pojkvän beställde decokitet åt mig för någon månad sen, och herregud vad skoj det är! :-)

Blev fruktansvärt besviken när jag så glatt slog upp sidan idag för att beställa hem mer whipped cream och en mold, och fick se att ni har allting slutsålt!

Hoppas det fylls på snart! Så kul att ni har business :-)



Kramar!

2010-11-19 @ 14:45:08
URL: http://blog.livedoor.jp/johannacruel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

botten
okaeri

top

top